Markus Katajala valittiin Pohjois-Suomen alueen vuoden 2019 palokuntanuorisotyöntekijäksi

06.10.2020 07:00

Pohjois-Suomen pelastusliiton hallitus on nimennyt nuorisotyötoimikunnan esityksestä vuoden 2019 palokuntanuorisotyöntekijäksi (Veskun malja) Markus Katajalan Rantsilasta. Katajala toimii Rantsilan palomiesyhdistyksen nuoriso-osaston johtajana.

Ehdotuksen teki Rantsilan palomiesyhdistys ry:

”Rantsilan palomiesyhdistys ry esittää vuoden palokuntanuorisotyöntekijäksi Markus Katajalaa. Markus Katajala on toiminut vuosia aktiivisesti nuoriso-osaston johtajana. Hänen toimiessaan nuoriso-osaston vetäjänä, nuoriso-osaston suosio on kasvanut niin suureksi, että osallistujamääriä on jouduttu rajoittamaan. Hän kehittää aktiivisesti nuorison harjoitustoimintaa ja toimii suurimmaksi osaksi harjoitusten vetäjänä päivätyönsä – ensihoitaja - ohella. Harjoituskauden kruununa oli nuoriso-osastolle järjestetty ”Asema 24” jossa nuoriso-osaston jäsenet viettivät asemalla 24h – välissä ohjelmaa, välistä ”tehtäviä”. Harjoituksen suunnittelijana ja organisoijana toimi Markus.

Markus on etenkin ajanut läpi voimakkaasti rahallista panostusta nuoriso-osaston välineisiin ja saanut käytännössä uusittua käytettävät asusteet täysin, samalla on saatu parannettua varusteiden työturvallisuutta. Markus on myös järjestänyt nuoriso-osastolle harjoitusten lisäksi myös retki- ja virkistystoimintaa, joita 2019-kaudellakin toteutui mm. SPEK:n toimintapäivä sekä muutamia paintball-pelejä.”

Veskun malja-kiertopalkinto luovutettiin Katajalalle Rantsilan paloasemalla 5.10.

Pohjois-Suomen pelastusliitto on yksi Suomen vanhimmista pelastusalan järjestöistä, joka toimii Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun alueilla. Pelastusliitolla on sopimus Suomen Pelastusalan Keskusjärjestön kanssa, joka vastaa pääosasta toiminnasta pelastusliiton alueella.

Lisätietoa:

toiminnanjohtaja Patrik Willberg