Juha Eskola valittiin Pohjois-Suomen alueen vuoden 2020 palokuntanuorisotyöntekijäksi

16.11.2021 07:00

Pohjois-Suomen pelastusliiton hallitus on nimennyt nuorisotyötoimikunnan esityksestä vuoden 2020 palokuntanuorisotyöntekijäksi (Veskun malja) Juha Eskolan Nivalasta. Ehdotuksen teki Nivalan VPK.

Eskola osallistui vuonna 2020 Jokilaaksojen pelastuslaitoksen alueen nuoriso-osastojen ja Nivalan VPK:n oman nuoriso-osaston toiminnan kehittämiseen. Vuoden aikana toteutettiin nuoriso-osaston kouluttajien käyttöön materiaalipankki, jonka toteutuksesta ja julkaisusta Eskola vastasi. Lisäksi Eskola on vaikuttanut siihen, että pelastuslaitos on tukenut alueen nuoriso-osastoja mm. tukemalla palokuntanuorten leirimaksuja. Eskola on toiminut jo vuosia myös nuoriso-osaston kouluttajakurssin kouluttajana, yksi kurssi pidettiin vuoden 2020 aikana. Nivalan VPK:n oman kehittämishankkeen avulla nuorten harjoitusasut päivitettiin ja Eskola oli myös tässä hankkeessa.

Nivalan VPK totesi esityksensä lopuksi: ”Eskola on omalla aktiivisella ja esimerkillisellä toiminnallaan edistänyt nuorisotyötä ja näin on ollut hyvänä esimerkkinä muille nuorisotyöntekijöille. Työ on ollut pyyteetöntä.”

Veskun malja-kiertopalkinto luovutettiin Eskolalle Nivalan paloasemalla 15.11.

Pohjois-Suomen pelastusliitto on yksi Suomen vanhimmista pelastusalan järjestöistä, joka toimii Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun alueilla. Pelastusliitolla on sopimus Suomen Pelastusalan Keskusjärjestön kanssa, joka vastaa pääosasta toiminnasta pelastusliiton alueella.

Lisätietoa:

toiminnanjohtaja Patrik Willberg